אבחון מיקוד ראיה

סובלים מכאבי ראש ,לפעמים חריפים ועייפות כרונית? יכול להיות שיש לכם בעיית עיניים מולדת.

אנשים רבים סובלים מתסמינים שמתקשרים לרוב לעבודה קשה מול מחשב ולאימוץ של העיניים * אך לפעמים מדובר בבעיות ראיה דו עינית-Fixation Disparity.

 האופטומטריסט נדב אלחלל מאופטיקה רואים עולם במודיעין יאבחן ויפתור לכם את הבעיה בקלות.

סובלים מכאבי ראש חריפים, שהתחילו בפתאומיות? עייפות כרונית, וכאבים בצוואר ובכתפיים? צריבת עיניים חריפה, וקושי בעבודה מול המחשב המלווים גם בדמעות? סנוור מאור, ובעיות ראייה בשעת הדמדומים? יכול להיות שאתם סובלים מ-Fixation Disparity – פער קבוע בתמונה שמתקבלת משתי העיניים, במקום שתתקבל תמונה אחת תקינה, במצב הנקרא Fusion – מיזוג תמונות, העיניים מייצרות שתי תמונות לא חופפות, דבר העלול לגרום לכל התופעות שציינו. באופטיקה רואים עולם במודיעין, בהובלת האופטומטריסט נדב אלחלל, יש את הפתרון בשבילכם.

 אז במה בעצם מדובר?

מדובר בחוסר התאמה בתמונה המתקבלת משתי העיניים בראייה בינו-קולרית המכונה גם – ראייה דו-עינית. הבעיה נובעת בדרך כלל מתפקוד לקוי של שרירי העיניים ובעיות סנסוריות (תחושתיות) וסטראוסקופיות (ראיית עומק) והן יוצרות מיזוג תמונות לא מושלם משתי העיניים.

במקרים רבים, המוח מתאמץ במשך שנים רבות ומתקן את הבעיה בעצמו, ולפתע באמצע החיים הוא מתעייף ומפסיק "לשתף פעולה", ואז מגיעים כאבי הראש והתסמינים הנוספים. מדובר בבעיה מולדת, ולא ניתן לפתור אותה באמצעות עדשות מגע או ניתוח לייזר, אלא רק באמצעות משקפיים.

מדובר בנטייה לפזילה, שלא נראית לעין, ורק מומחים המוסמכים לכך יודעים לאבחן את הליקוי באמצעות בדיקת ראייה דו-עינית מיוחדת. בארץ קיימים מומחים מעטים בתחום הספציפי הזה , ולרוב אופטומטריסט רגיל לא ידע לאבחן את הבעיה בצורה מדויקת ועל אחת כמה וכמה, לא ידע לתת את הפתרון המדויק. לרוב, הרופא מקופת החולים מפנה במקרה של כאבי ראש לבדיקת עיניים אצל האופטומטריסט, שבמקרה הצורך יתאים משקפיים, אך במקרה כזה לא מדובר בפתרון לבעיה והכאבים נמשכים.

כאן באופטיקה רואים עולם במודיעין, האופטומטריסט נדב אלחלל הוא מומחה בנושא, ועבר השתלמות מיוחדת בהולנד אצל המומחה מספר 1 בתחום.

הפתרון לבעיה הוא פשוט, ודורש מענה על שאלון המאבחן את התסמינים, ולאחריו מתאמים אצלנו באופטיקה רואים עולם בדיקה מיוחדת של ראייה דו-עינית במכשור ייחודי. האבחון לוקח כחצי שעה-שעה, ובסיומו מתקבל מרשם למשקפיים עם עדשות מיוחדות שנותנות את הפתרון.

במהלך הבדיקה נבדקים תפקודי הראייה הדו-עיניים על ידי בדיקות פוליטסט ייחודיות גם בתחום המוטורי (שרירי העיניים), גם בתחום הסנסורי (תחושתי), בדיקות ורטיקליות (תמונה בגובה שונה בין עין לעין) וגם בתחום הסטריאו (תלת-מימד).

העדשות הן עדשות מיוחדות, המלוטשות בטכניקה של פריזמות, היוצרות נקודות מיקוד שונות מעדשות רגילות ומצריכות התאמה מושלמת במשקפיים ובעקבות כך מתקנות את הבעיה.

המשקפיים דורשים הסתגלות, אך כעבור זמן קצר ובשימוש קבוע כאבי הראש ושאר התופעות חולפים לחלוטין.

שחר, בת 26, שהגיעה לאופטיקה רואים עולם בעקבות הפנייה מקופת החולים, סבלה מכאבי ראש לא מוסברים במשך כחודש, ואובחנה על ידי נדב אלחלל. "אני בחורה בריאה, בלי בעיות מיוחדות, ולפתע התחלתי לסבול מכאבי ראש חריפים, עייפות נוראית ודמעות בעיניים לאחר עבודה במחשב. לרופאה לא היו הסברים בשבילי, וכשהגעתי לאופטיקה רואים עולם במודיעין, נדב אבחן את הבעיה מיד. אחרי החשש הראשוני הוא הסביר לי שמדובר בבדיקה פשוטה ובמשקפיים. לקח לי זמן להתרגל אליהן, אבל ברגע שזה קרה, הכאבים חלפו לחלוטין. זאת איכות חיים שאי אפשר להחליף".

נדב אלחלל, אופטומטריסט מומחה: "כאן באופטיקה רואים עולם אנחנו מספקים מענה לכלל בדיקות הראייה, מבדיקת ראייה פשוטה, התאמת המשקפיים והמסגרת, ועד בדיקת ראייה דו-עינית מיוחדת לאבחון Fixation Disparity. השירות שלנו הוא זמין, מהיר ונוח, ואנו עובדים עם כלל קופות החולים כדי לספק לכם שירות מיטבי".

אופטיקה רואים עולם במודיעין, , קאנטרי סנטר קומה ב' ,עמק החולה 76.

אבחון מיקוד ראיה